czwartek, 7 września 2017

Jak obkleić pudełko materiałem


Ostatnią wyszytą pracę postanowiłam wykorzystać przy obklejeniu pudła na hafciarskie drobiazgi.
Pomyślałam, że zrobię fotki z kolejnych etapów obklejania.


Wykorzystałam pudło po butach, które wymiarami najlepiej pasowało do wymiarów haftu.
Potrzebne materiały oprócz pudła, to klej, materiał, ocieplina, karton, taśma klejąca dwustronna, taśma maskująca, nożyce, pędzel, taśma ozdobna.



1.
Rozklejam pudło i odrysowuję na materiale jego krawędzie.



2.
Pędzlem nakładam klej na zewnętrzną stronę pudła.


3.
Przycinam materiał zostawiając trochę więcej materiału na zagięcia.


4.
Sklejam krawędzie pudła. Materiał na krawędziach wciskam do środka.
Przy sklejaniu pudełka używałam oprócz kleju taśmy maskującej.


5.
Mierzę wewnętrzne boki pudła..


..i wycinam z kartonu prostokąty odpowiadające wielkościom wewnętrznych boków pudła.


6.
Mierzę dno pudła  i wewnętrzną część pokrywy, następnie wycinam z kartonu prostokąty według wymierzonych wielkości.


7.
Oklejam wszystkie kartonowe elementy materiałem.
Karton do dna i pokrywy obklejam zaginając materiał ze wszystkich stron (patrz zdjęcie).


Karton na dwa przeciwległe wewnętrzne boki pudła przyklejam do materiału. 


Dwa pozostałe kartony obklejam zaginając materiał przy krótszych bokach.


8.
Przyklejam kartony do wewnętrznych ścianek pudła.



9.
Przyklejam kartonowe dno.
Tu widać też, jak przyklejam górną krawędź pudła i dociskam klamerkami. Użyłam dodatkowo materiału, żeby klamerki nie zostawiły odcisku na pudełku.


10.
Doklejam górną krawędź pudła wywijając ją do wnętrza (na zdjęciu widać jaśniejszy materiał)


11.
Wycinam karton wielkości haftu. Przyklejam taśmę dwustronną w paru miejscach.


12.
Naklejam ocieplinę. Przycinam ją do wielkości kartonu.


13.
Przyklejam haft do kartonu z ociepliną tak, jak na zdjęciu.


14.
Wycinam kartonowe dwie ramki, które obkleję materiałami. 

 

Mniejsza ramaka okienko ma 2cm mniejsze niż krawędzie kartonu z haftem. Jej zewnętrzne krawędzie są dłuższe od kartonu z haftem.


Druga ramka odpowiada wielkości  pokrywy ( jej zewnętrzna krawędź), a jej okienko jest o 2 cm mniejsze niż zewnętrzna krawędź mniejszej ramki. 
Ma ona spory zapas materiału, aby obkleić boczne części pokrywy od zewnątrz i wewnątrz.
Na zdjęciu poniżej pokazuję, jak jest przycięty materiał na większą ramkę.



15.
I tu mam problem, bo tak się pośpieszyłam, że nie zrobiłam zdjęć. Ale było to tak, że mniejszą ramkę przykleiłam do haftu. Haft w mniejszej ramce przyklejam w centrum rozklejonej pokrywy pudła.
Na to naklejam większą ramkę. Jej zewnętrzne krawędzie są takie same, jak krawędzie pokrywy.

Brzegi pokrywy również obklejam tak, jak na zdjęciu.


16.
Do pokrywy przyklejam ozdobną taśmę. 


17.
A to efekt końcowy.




Może ktoś się zainspiruje...?



16 komentarzy:

  1. Śliczne pudełeczko Tobie wyszło, zazdroszczę...:)
    Przyda się na przydasie...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się to bardzo skomplikowane. Ogrom pracy (wliczając w to haftowankę). Przydasie zamieszkają w bardzo przytulnym miejscu. I w dodatku pięknym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klejenie zajęło mi całe popołudnie. Byłoby szybciej bez fotografowania. Ale masz rację, najwięcej czasu poszło na haft.

      Usuń
  3. Zachwycające pudełeczko i hafcik rewelacyjny!
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O matko... strasznie dużo roboty... a ja właśnie medytuję jakby tu okleić pudełka z wykorzystaniem kilku moich haftów... Ech, łatwo nie będzie... Ale bardzo Ci dziękuję ze tą wspaniale opracowaną ściągawkę :))) Efekt Twojego oklejania - fantastyczny! Przepiękne pudełko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko tak skomplikowanie wygląda.. Jak już się zacznie, to szybko leci :)
      Dzięki!

      Usuń
  5. Pudełko wyszło rewelacyjne!!! Wyszło absolutnie bosko!!! Hafcik wpasował się idealnie.
    Bardzo, bardzo Ci dziękuje za taką przejrzystą instrukcję. Na bank wcześniej czy później z niej skorzystam. Bo mam plan, właśnie na takie pudełko oklejone materiałem. A jak ja mam plan, to go muszę zrealizować:)) Pozdrawiam serdecznie Małgosia
    margoinitka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego. A takie pudełko przydało mi się bardzo!
      Powodzenia przy realizacji twego planu !

      Usuń
  6. I really likes your blog! You have shared the whole concept really well and very beautifully soulful read!
    Thanks for sharing
    ตารางคะแนนพรีเมียร์ลีก

    OdpowiedzUsuń